ניסיון רצח: אישום נגד המחבל שביצע פיגוע דריסה בבאר שבע

ישראל רובין No Comments on ניסיון רצח: אישום נגד המחבל שביצע פיגוע דריסה בבאר שבע

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל אמיר אלקרינאוי מרהט, שדרס תלמיד בבאר שבע. לנאשם יוחסו עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות והמסתייע ברכבו לפשע

באר שבע צילום: פלאש 90
8:32
28.04.24
חדשות קול חי No Comments on הכלה? צה"ל הגיב לשיגורים לעבר מירון בשני טילים בלבד

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אמיר אלקרינאוי (39) מרהט בגין מעשה טרור – ניסיון לרצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר שדרס לאור של יום ובטבורה של עיר את המתלונן שהיה לבוש במדי חיל האוויר של צה"ל.

בתום חקירה שנוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, הגיש עו"ד אסף בר יוסף כתב אישום ממנו עולה כי יומיים לפני הפיגוע, הוביל אלקרינאוי משאית לבאר שבע והעמיד אותה באופן החוסם גישה לחניה. על רקע זה התפתח עימות מילוי חריף בינו לר.ר שביקש ממנו להזיז את רכבו ופנה אליו באופן בוטה. לאחר מספר דקות, הגיעו שוטרים למקום, ומכיוון שאלקרנאוי התעקש להגיש תלונה, עוכבו השניים לחקירה. בסיום חקירתו במשטרה, אלקרנאוי, כעס על טיפולה של המשטרה באירוע והפיץ ברשת סרטון הסתה נגד המדינה.

לאחר מכן גמלה בליבו של אלקרנאוי החלטה לבצע מעשה טרור – להוציא אל הפועל פיגוע דריסה נגד אזרח ממוצא יהודי ולגרום למותו, וזאת מתוך מניע לאומני ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור. בתאריך 24.11.22, בשעות הבוקר יצא אלקרנאוי מביתו לכיוון בית הספר הטכני של חיל אוויר בבאר שבע, במטרה להוציא אל הפועל את הפיגוע.

באותה השעה צעד מ. לכיוון ביה"ס הטכני בו הוא לומד. אז הבחין אלקרנאוי במ. מסיים לחצות את מעבר החצייה, בשלב זה החליט הנאשם לדרוס אותו ולגרום למותו. לאור האמור הסיט אלקרנאוי את רכבו בחדות האיץ את מהירות נסיעתו ועלה עם רכבו על המדרכה עד שפגע בעוצמה רבה במ.. לאחר נפילת מ. אל הכביש, המשיך אלקרנאוי בנסיעה תוך שהוא מותיר את מ. שרוע על הכביש כשהוא פצוע ומדמם. מ. ניסה לקום על רגליו אך בשל הפגיעה שנגרמה לו נפל חזרה על הכביש, לאחר כ-200 מטרים עצר אלקרנאוי את רכבו, ירד ממנו ונשכב על הכביש עד שהגיעו שוטרים וכוחות הצלה למקום.

כתוצאה ממעשיו של אלקרנאוי פונה מ. לבית החולים "סורוקה", לצורך קבלת טיפול.

לנאשם יוחסו עבירות מעשה טרור של ניסיון לרצח; חבלה חמורה בנסיבות מחמירות; המסתייע ברכבו לפשע.



0 תגובות